CZECH MULTIMEDIA INTERACTIVE logo

CZECH MULTIMEDIA INTERACTIVE | www.czmi.cz


Interaktivní reklama, interaktivní marketing

Interaktivní reklama – reklama, která funguje

Úspěšně zpracovaná interaktivní reklama představuje konkurenční výhodu. Se zákazníkem komunikuje, přijatelnou formou mu radí, zprostředkovává co nejvyšší hodnotu sdělení a postupně navádí k uskutečnění nákupu. Pasivní reklamu zákazník nevnímá a reklama, která pro něj není zábavná, ho většinou i obtěžuje. Náš tým specialistů neustále hledá a zkouší nové netradiční postupy, formáty a pojetí reklamy s přihlédnutím na relevantnost a přínosnost reklamy pro obchodníka i zákazníka. Naše služby zahrnují všechny běžně používané i netradiční formy interaktivní reklamy.

Interaktivní reklama zdrojem informací pro zákazníka

Interaktivní reklama zprostředkovává obousměrný komunikační kanál mezi inzerentem a jejím příjemcem (návštěvníkem, potenciálním zákazníkem).

Zákazník se snaží na základě dostupných parametrů nabízeného produktu rozhodnout o nákupu a během tohoto procesu produkt i prodejce hodnotí podle mnoha kritérií. Nezáleží na tom, zda zákazník osobně navštíví prodejnu nebo produkty prochází na internetu, reklamní obrazovce anebo prostřednictvím interaktivních multimédií. Vždy chce být informován o vhodnosti koupě a hlavních výhodách i nevýhodách produktu.

Rozhodnutí zákazníka může být v mnoha případech iracionální, pocitové. Ve chvíli, kdy se zákazník zabývá výběrem konkrétního produktu či služby, je ten pravý okamžik dovést prodej do úspěšného konce. V kamenné prodejně by v takovém případě měl přispěchat prodejce, v případě tiskovin a jiné pasivní inzerce se musíme spolehnout, že zákazník vytočí uvedené telefonní číslo nebo navštíví www prezentaci.

Interaktivní reklama v roli virtuálního poradce

Interaktivní reklama umožňuje včas doplnit další informace a pomoci zákazníkovi se rozhodnout dříve, než jeho nutkání koupit odezní. Na internetu lze zákazníkovi snadno názorně zobrazit všechny vlastnosti produktu, nabídnout vhodné příslušenství, schéma zapojení, porovnat jednotlivé produkty, výhody a nevýhody a koupit vybraný produkt online.

V obchodním centru (kamenné prodejně) dokážeme prostřednictvím dotykových obrazovek a multimediálních kiosků zákazníka nasměrovat do konkrétní prodejny, kde se produkt nachází. V showroomech můžeme přivolat obchodníka a do doby jeho příchodu se zákazníkem vést interaktivní rozhovor, kde si hloubku sdělení a virtuální show řídí sám uživatel.

Interaktivní reklama přináší zábavu a soutěže

Informace o produktech a službách lze odeslat na mobilní telefony, které uživatelům umožní spojení s internetovou prezentací, slouží jako identifikátor uživatele, jeho kreditní či slevová karta. Pokud si to uživatel vyžádá, není problém ho na jeho registrovaný mobilní telefon informovat o akčních nabídkách, spotřebitelských soutěží apod. Prostřednictvím odeslaných mobilních kódů z produktů či inzerce lze distribuovat dodatečné informace, umožnit soutěžit o ceny, získávat slevy apod.

Při tvorbě kreativní reklamní kampaně doporučujeme využít Rich Media formáty (zejména Flash). Účelem je potenciální zákazníky zaujmout, nechat je se pobavit a strávit nenásilně chvilku s Vaší značkou. Sdělení může probíhat, aniž by uživatel na banner či prezentaci musel nutně klikat. Interakce je přítomna, ale čeká na správný okamžik, který si stanoví uživatel („chci vědět více“). Tím, že se nejedná o standardní reklamu, ale o interaktivní formu zábavy, virtuálního poradenství nebo výuky, se stává obsažená reklama více přípustnou.

Interaktivní reklama vs reklamní bannery

Současným trendem, nebereme-li v potaz search engine marketing, je zaujmout potenciální zákazníky kreativními reklamními kampaněmi, opět s možností využití Rich Media formátů. Využití rotačních bannerových systémů poskytuje poměrně přesné cílení, plánování a vyhodnocování kampaní. Hlavními výhodami jsou:

  • interaktivita – zpětná vazba s uživateli
  • flexibilita – dle průběžných statistik kampaně lze reagovat
  • okamžitá účinnost – průběžné hodnocení kampaně
  • měřitelnost – efektivitu kampaně lze měřit na základě daných ukazatelů
  • multimediální sdělení – text i obraz, zvuk, animace a video
  • aktivita – návštěvník může aktivně reagovat na reklamní sdělení
  • komplexní informace – po kliknutí na reklamu se návštěvník dostane na webovou prezentaci společnosti či produktu s neomezeným množstvím doplňujících informací

„Proužková reklama“ je jedna z nejčastějších forem reklamy na internetu. Klasický banner může být buď statický (obrázek) nebo dynamický (animace). Reklamní banner prezentuje společnost nebo její služby a produkty (lépe konkrétní služby). Kreativní obsah banneru je omezován většinou pouze požadavky na maximální velikost banneru (tu definují standardy/inzertní servery). Reklamní banner může obsahovat jakékoliv vizuální efekty, herní prvky a požadovanou interakci.

Interaktivní reklama jako webová prezentace

Nabízíme tvorbu interaktivní webové prezentace založené na bázi nejnovějších technologií a postupů, psanou dle standardů a bez bariér. Webová prezentace představí zákazníkovi interaktivní formou Vaši společnost, služby a produkty a umožní mu je ihned objednat či koupit. Čím snadnější a intuitivnější cesta k nákupu, tím lépe. Internetová prezentace je obchodní místo, které musí v roli Vašeho obchodníka dokázat přesvědčit návštěvníka k zakoupení produktů a objednání služeb (konvertovat návštěvníka v zákazníka).

Díky globální zvyšující se přístupové rychlosti k internetu lze do internetových stránek a obchodů vkládat nové technologie známé z offlinových multimediálních prezentací a programů. Zároveň se stránky nemusí stále znovu nahrávat (načítají se na pozadí průběžně). Takovým prezentacím říkáme Rich Internet Application (RIA). Vhodným nástrojem pro představení produktů jsou interaktivní 3D modely, QuickTime Virtual Reality, audio-video streamy nebo interaktivní simulace, prohlídky a průlety.

Důležité produkty a služby mohou mít svou vlastní microsite, kterou lze podpořit cílenou komunikační kampaní. Příkladem takové produktové microsite na téma multimediálních flashových efektů je www.Multimedia-Factory.cz. Tento flashový portál prezentuje interaktivní formou vybrané multimediální prvky a umožňuje návštěvníkům ihned spustit a vyzkoušet prezentované nástroje. Přestože je prezentace plně flashová, nabízí fulltextové vyhledávání a možnost zkusit si editovat tento mini web ve flashovém redakčním systému (CMS).

Dalším příkladem je 3D fotbal, představující interaktivní shockwave 3D řešení, které umožňuje přehrávání a editaci trojrozměrných fotbalových situací. Uživatel má k dispozici přepínání pohledů kamer během sledování animace, změnu rychlosti a zoomování.

Interaktivní reklama ve formě interaktivní hry

Využití interaktivních her k marketingovým účelům včetně efektivního budování věrnosti zákazníka se říká advergamingová řešení. Jedná se o efektivní způsob, jak se propagovat i vůči návštěvníkům, které byste jinou formou reklamy obtěžovali.

Multimediální interaktivní hry tak plní úlohu velmi účinného marketingového nástroje. Díky aktivnímu zapojení uživatelů do hry (prezentace) je možné udržet déle jejich pozornost a za odměnu získat cennou zpětnou vazbu. Výsledky her mohou být odesílány na internet, ukládány do databází a výherce lze oceňovat nebo dále motivovat například k nákupu. Při registraci do her můžete získat od svých zákazníků požadované informace prostřednictvím elektronických dotazníků. Informace o úspěšných interaktivních hrách a prezentacích se navíc většinou šíří samy mezi uživateli geometrickou řadou.

Vyzkoušejte online 3D hry založené na technologie 3D fotbal

DEMO 3d hry KOPY NA BRANKUDEMO interaktivní 3D hry GOOOL!

Před vytvořením interaktivní herní reklamy je bezpodmínečně nutné ujasnit si účel hry (zvýšení prodeje, podpora nějaké kampaně, dárek ve formě zábavy, budování image). Je podstatné vědět, pro jakou cílovou skupinu je hra určena (věk, motivace, platforma) a následně jaký typ a technologii hry zvolíte. Podle toho, jaká budou kritéria pro měření úspěšnosti hry, vytvoříme funkce pro sběr dat uživatelů a požadované výstupy statistik. Specificky u her je potřeba uvažovat také potřebný servis (monitoring průběhu, zabezpečení hry, odeslání výher).

U propracovaných her tráví uživatelé mnoho času, a tudíž vzrůstá zapamatovatelnost značky nebo produktu. Tento efekt je možné ještě umocnit díky opakování vybraných momentů hry (př. virtuální replay z více úhlů pohledu vstřelení gólu ve hře KOPY NA BRANKU).

Interaktivní reklama jako multimediální prezentace

V naší nabídce naleznete komplexní tvorbu multimediálních interaktivních prezentací. Mezi klienty nejžádanější multimediální díla kromě firemních prezentací, různých simulací a e-learningových programů patří zejména animace, flashové hry, virtuální fotogalerie, 360° virtuální prohlídky a interaktivní video prezentace. Je-li to možné, doporučujeme multimediální díla propojit s internetovými stránkami (načítat volitelně aktuální obsah apod.) a nevytvářet pouze statické slideshow (umožnit interakci uživatele). Samozřejmostí bereme plnou lokalizaci a ozvučení pro všechny zamýšlené cílové skupiny.

Výhodou multimediálních prezentací oproti internetovým projektům je datová volnost (nejsme omezeni velikostí dat). Díky tomu lze například zobrazovat různé propracované interaktivní 3D modely a objekty. Uživatel může testovat virtuální produkt, který podle zpětné vazby z virtuálního provozu přizpůsobíte aktuálním potřebám a až po té jej fyzicky vyrobíte a začnete dodávat na trh. Optimalizované 3d modely a animace můžete své zákazníky nechat prohlížet také online a využít celého potenciálu interaktivních prvků. Můžete upozornit na funkce výrobku, na jeho přednosti, ukázat co se skrývá uvnitř apod. Stejně tak lze prezentovat doposud nepostavené budovy a byty včetně jejich možného vybavení – ukázky 3d interiéru, exteriéru, vizualizací, animací, prohlídek a dalšího.

V obchodních centrech využívejte ke směrování potenciálních zákazníků LCD obrazovky a multimediální kiosky. Interaktivní prezentace na dotykové obrazovce nebo video prezentace na standardní projekci zákazníkovi zobrazí, kde se zajímavý produkt, na který se dívá, nachází. V showroomech (uvnitř prodejen) předvedeme produkty ideálně prostřednictvím dotykových obrazovek, kde si hloubku sdělení a virtuální show řídí v rámci interaktivní komunikace zákazník sám.

Koupě může záležet i na způsobu prezentace informací. Jednotlivé obrazovky obchodního centra a/nebo jednotlivých prodejen mohou být zapojeny do reklamní sítě obrazovek a globálně ovládány systémem pro řízení multimediálních prezentací. Indoorová reklama se stává díky rozvoji internetu a možnosti rychlých aktualizací kreativního obsahu velmi populární. Multimediální prezentace i out of home video lze vzdáleně pouštět, upravovat, doplňovat a míchat reklamní sdělení nejen s aktuálními informacemi, ale například s video komunikací, online obsahem apod.

Ukázkové screeny prezentací Preciosa a Preciosa multimediálního creatoru a Tipgames LCD flash prezentací mohou být praktickým příkladem.

Multimediální řídicí systém obsahuje plánování, zadávání, schvalování, kontrolu, aktualizace, monitoring a vyhodnocování kampaní a multimediálních aktivit. Sofistikované statistiky čerpají data z trackovacích nástrojů, díky nimž zjistíte, co Vaše zákazníky zajímá, kudy se uživatelé ve vaší nabídce nejčastěji ubírají, kde tápají a potřebují získat dodatečné informace atp. Je-li zákazník v nesnázích, dokáže systém při vhodném nastavení přivolat obchodníka a do doby jeho příchodu jej zastupovat.

Hlavní výhody systémů pro řízení a plánování multimediálních prezentací

  • správa multimediálních projektů (s možností multimédia creatoru)
  • plánování prezentací a kampaní
  • rozkládání projektu na dílčí úkoly s přiřazením milníků projektu
  • přiřazování úkolů osobám a zdrojům (interním, externím)
  • snadné aktualizace jednotlivých prezentací i reklamních obrazovek
  • varovné zprávy při neaktivitě prezentace
  • multimédia tracking, monitoring chování uživatelů
  • hlášení a tipování problematických míst prezentací
  • grafické přehledy efektivity prezentací
  • sledování a vyhodnocení výdajů projektu
  • archivace multimediálních prezentací a připojených souborů
  • propojení s document managementem
  • automatizace workflow pro upozorňování na časové úseky a termíny
  • export vybraných dat do dalších systémů
  • napojení na helpdesk (showroomy, obchodní centra)
  • možnost provozu ASP (pronájem) nebo in-house

Interaktivní video a Out Of Home Video Advertising

Interaktivní video prezentace je atraktivní a efektivní forma prezentování filmu či animací, ve kterých jsou umístěny interaktivní oblasti, jejichž aktivací lze vyvolat Vámi definovatelné akce – pozastavit obraz, zobrazit menu, spustit zvolenou verzi filmu (př. různý děj uvnitř filmu), zobrazit kontextovou nápovědu, reklamu apod.

Ve spojení s internetem můžete uskutečnit hypertextový skok na objednávkový formulář nebo získat detailní online informace o produktu. K ovládání interaktivního filmu lze využít standardní ovládač zařízení dle použité technologie (například myš, dotykový display nebo v budoucnosti dálkový ovladač TV). Interaktivní video Vám v krátké ukázce předvede i naše blondýnka. Jinou formou interaktivního videa je QuickTime Virtual Reality – v naší ukázce lze prohlížet a zoomovat interiérem místnosti.

S rozvojem interaktivní reklamy vznikají nové formy prezentací. Tištěné boardy pomalu vytlačují elektronické reklamní obrazovky, zobrazující videoreklamu. Její cílení se v obchodních centrech stává předmětem výzkumů struktury návštěvníků, jejich zájmů a činností. Klasická DVD nahrazují HD formáty (Blu-Ray). Prezentace jsou spouštěny z multimediálních PC. Doba, nutná pro aktualizace, ozvučení, dabing či titulkování, se výrazně zkracuje.

Největší nárůst interaktivity v globálním měřítku lze očekávat u televizí, které byly doposud pouze pasivní. Televize čekaly na rozšíření digitálního pozemního TV vysílání (DVB-T), prostřednictvím kterého budou moci nabízet interaktivní služby. Interakce dovolí divákovi nechat si na svůj TV přijímač, pomocí jeho dálkového ovládání nebo dotykové obrazovky, posílat vyžádané informace určené jen pro něj, ať už jde o cílenou reklamu, obrazový nebo textový obsah. Nové přístroje umožní propojení s internetovou stránkou a online službami. Divák bude moci výrobky či služby přímo objednat, zjistit si detailní informace apod.


CZECH MULTIMEDIA INTERACTIVE s.r.o., V Olšinách 2300/75, 100 00 Praha 10

www.czmi.cz, obchod@czmi.cz, +420 274 817 540, +420 739 557 557