Koncept interaktivní výlohy CEP PRE
V rámci brandingu Centra energetického poradenství PRE, který zahrnoval především návrh maskotů a polepu výloh, jsme vytvořili koncept interaktivní výlohy, mobilní aplikace a podlahové projekce reagující na kolemjdoucí. Branding CEP PRE jsme vyhráli s nejlepším komunikačním konceptem ve výběrovém řízení Pražské energetiky v létě 2013. Cílem bylo zviditelnit CEP a zaujmout nové i stávající návštěvníky.
Interaktivní výloha
Idea interaktivní výlohy spočívá v přehrávání interaktivní počítačové projekce „průvodce úsporami“. Tipy na úspory automaticky rotují a kdykoliv jde někdo kolem, objeví se pozvánka jít dovnitř a zjistit vlastní úspory. Koncept je přitom připraven ve zjednodušené podobě i ve formě mobilní aplikace.
Obrazovku jsme rozdělili na 6 „místností“, v každé z nich je maskot / poradce. Poradci mohou ukazovat tipy, které se zobrazují v komiksové bublině s možností dále získat „Více informací“. Poradci jsou schopni různých animací, které lze v aplikaci předdefinovat. Příkladem jsou proměny maskota např. v žárovku, kolo, ledničku apod. Je u nich animováno „mluvení“, aplikace však není ozvučena. Pro úspěch aplikace je klíčové, aby kolemjdoucí pochopili, že se výlohy mají dotknout, proto jsme kromě explicitních výzev „Dotkněte se“ v bublinách do grafiky zapracovali tlačítko „Více informací“ a pro měření chování kolemjdoucích navrhli využití senzoru Kinect. Zároveň je kolem obrazovky polep se znázorněním rámečku tabletu, což opět evokuje možnost dotykové interakce.
Základní stavy interaktivní výlohy
- Nečinnost – stav, kdy nikdo nestojí přímo u výlohy. Poradci / maskoti jsou seskupeni v hloučcích a baví se spolu. Pokud je detekován kolemjdoucí člověk, jeden z nich se zvětší a vyzve kolemjdoucího, aby přistoupil blíž.
- Přiblížení – pokud kolemjdoucí výzvy uposlechne (tedy přiblíží se k výloze na určitou vzdálenost), maskoti „zpanikaří“ a rychle naskáčou na svá místa a začnou náhodně zobrazovat tipy (s animací a odkazem „více informací“, jak bylo popsáno výše). Světlá místa na obrazovce budou plynule ztmavena, aby svítivost nebyla příliš velká pro pozorování zblízka.
- Interakce – Uživatel může dotykem na kteroukoliv „místnost“ zobrazit další tip. Pokud uživatel odejde nebo nebude po delší dobu zaznamenána žádná interakce, aplikace přejde opět do stavu Nečinnost.
Interaktivní výloha – technologie
- Zpětná projekce – projektor 4000 ANSi
- Projekční fólie a dotyková fólie
- PC pro interaktivní aplikaci s MS Kinect senzorem pro Windows
- Interaktivní aplikace (s možností napojení na CMS, vkládání nových tipů)
- Polep kolem projekční plochy evokující tablet