On-page faktory SEO optimalizace
Název domény
Doporučujeme mít klíčové slovo již v názvu domény, příklad ve tvaru klicova-slova.cz, hledá se i v názvu domény, byť pro vyhledavače to má význam spíše orientační. Je lepší, aby koncovka domény pro tuzemský trh byla lokální, tzn. pro Česko .CZ. Lokální obsah bude upřednostněn.
Vybrané SEO metody pro lepší on-page faktory
Obecně platí, že s vhodně zvolenými klíčovými slovy se dostanete nejdále – budete lépe hodnoceni. Ale pozor web musí stále dávat obsahový smysl, který bude pro návštěvníky čitelný. Tedy pokud byste vytvořili prezentaci pouze ze změti klíčových slov, budete naopak penalizováni – budete hodnoceni hůře. Pořadí, na kterém budete zobrazeni ve výsledcích hledání, závisí právě na hodnocení vyhledavače. V rámci Vaší prezentace můžete ovlivnit následující vlastnosti stránek.
Struktura webu
Máte-li dobrou strukturu webu, což je například uspořádání navigace, nadpisů a textů, potom je to základ pro to, abyste mohli být ve vyhledávačích na vyšších pozicích. Pokud například nadpisy nebudou formátovány vhodným označením, tak se na přední pozice rozhodně nedostanete.
Správné nebo spíše logické uspořádání stránky s nadpisy a podnadpisy bude lépe hodnoceno, než mnoho podstránek bez hodnotného obsahu. Z úvodní stránky doporučujeme odkazovat na relevantní podstránky – vytvořit rozcestník.
Adresy, odkazy, názvy souborů
Doporučujeme vytvářet názvy souborů u statického webu s vhodnými klíčovými slovy, např. motorove-cluny.htm, namísto index5.htm. Vyhledávače za to budou mít internetové stránky radši. U dynamického webu je to stejné, s tím rozdílem, že lépe funguje adresa ve tvaru:
www.mojeprezentace.cz/hledej-moje-sluzby/muj-VIP-sortiment/
než-li
www.mojeprezentace.cz/find.php?id=1.
Texty
Kvalitní obsah, který vystihuje Vaše vyhledávací klíčová slova, je to nejcennější. Text by měl být výstižný, dostatečně rozmanitý a rozhodně specifický pro Vaši oblast prezentace. Kvalitní texty, které ovlivní návštěvníky stránek, Vám rádi napíší naši copywriteři. Důležitá je nejen správná hustota klíčových slov v textu, ale i jejich rozmístění a hlavně samotný jejich výběr, kterému by měla předcházet detailní analýza.
Titulek stránek a META tagy
Titulek stránek doporučujeme vhodně vybrat, neboť má pro vyhledavače velký vliv. Používání META tagů (skrytý popis stránek) dnes již nemá příliš velký význam. Nejznámější vyhledavač Google již META Keywords neprochází a META description použije pouze pokud je to nutné (např. kvůli absenci obsahu). Pokud META Keywords či META description používáte, doporučujeme mít jejich obsah unikátní pro každou stránku.
Titulky obrázků a odkazů
Doporučujeme používat tagy alt a title, Google je má rád a zvýší Vám za ně hodnocení stránek.
Tučný text a jiné formátování
Dobrý vliv má spravné rozmístění zvýrazňovacích tagů (nejlépe na klíčové slovo) – zejména STRONG a B. Rozhodně neoznačujte ale celý text stránek tučně.