SEO optimalizace – postupy, metody, praktiky a nástroje
SEO optimalizace, pozice ve vyhledávačích, zpětné odkazy
SEO optimalizace (Search Engine Optimization) je soubor čiností, s jejichž pomocí získají optimalizované webové stránky vyšší bodování v očích internetových vyhledavačů a díky tomu se pak web zobrazí na předních neplacených pozicích ve výsledcích vyhledávání (SERP) na optimalizovaná klíčová slova webu. Internetové vyhledavače v čele s Google se snaží zobrazovat hledajícím co nejvíce relevantní výsledky vyhledávání, proto pravidla pro pozicování stránek průběžně mění (přidávají další kritéria jako je počet návštěv nebo práce se sociálními sítěmi). Stav Vašich stránek lze ověřit mnoha nástroji.
Být středem pozornosti vyhledávače neznamená pouze mít dobrou doménu a obsah webové prezentace, ale také pracovat s okolím vlastního webu. SEO optimalizaci dělit na on-page faktory (úpravy vlastních stránek, scriptů, meta, copywritting) a off-page faktory (budování „přirozených“ zpětných odkazů z webů z relevantním obsahem a hodnotou včetně sociálních sítí, diskusních skupin atp.). V potaz se bere rovněž sémantika stránek (nadpisy strukturovaný obsah), vhodně zvolená klíčová slova (i ve vhodném poměru k ostatnímu textu stránek), neduplicitní obsah, kód stránek bez chyb, responzivní webdesign (zobrazování bez bariér i pro mobilní zařízení), stáří domény/stránek a spousta dalších parametrů.
Před vytvořením webové prezentace by měla být provedena SEO analýza nebo alespoň základní přehled konkurenčního prostředí a vhodných internetových domén. Díky těmto krokům a dodržování internetových standardů lze ušetřit za následné SEO optimalizace, případně za postavení celého webu úplně znovu. Podívejte se na doporučení včetně ověření stavu pro on-page faktory.
SEO analýza aneb jak zlepšit pozici webové prezentace?
Prvním krokem pro optimalizaci Vaší internetové prezentace je kontaktovat nás a sdělit nám, zda již webové stránky máte nebo si přejete vytvořit nový web (vhodnou doménu Vám rádi navrhneme a zaregistrujeme). Naši specialisté Vás budou kontaktovat telefonicky či mailem a dohodnou s Vámi podrobnosti.
Prvním krokem pro zlepšení pozice stránek a zvýšení návštěvnosti je kvalitní SEO analýza. Ta označí SEO problémy Vašich stránek, porovná hlavní konkurenční webové prezentace, podá informace o chybách a doporučí jejich opravy, navrhne vhodná klíčová slova. Více o SEO analýze se dozvíte zde.
U SEO optimalizace nelze garantovat úspěšné splnění cílů na 100%, proto se často stanovuje kalkulace formou fixního poplatku za služby plus bonusu za dosažení stanovených umístění (například dosažení první strany Google/Seznam nebo i dosažení konkrétní pozice na první straně – první místo apod).
Nabízíme Monitoring pozice stránek ve vyhledávačích – pravidelný dohled nad stavem pozicování Vaší webové prezentace ve vyhledávačích na konkrétní klíčová slova nbo slovní spojení. Dále poskytujeme udržovací služby dosažených pozic ve vyhledávačích – jedná se o pravidelné činnosti a procesy, vykonávané za účelem zamezení propadu webové prezentace ve výsledcích vyhledávání na horší pozice.
Správný postup SEO optimalizace a přidružených SEO činností
- SEO analýza – odhalení nedostatků, doporučení oprav a postupů prací (bez počáteční SEO analýzy nebo alespoň základního SEO rozboru nebude optimalizace účinná).
- Analýza konkurence – jak jsou na tom weby konkurence.
- Analýza klíčových slov – volba nejefektivnějších klíčových slov pro prezentaci.
- Navržení obsahové struktury a navigace na základě předchozích zjištění.
- Vytvoření nebo optimalizování webové prezentace – validita, viditelnost, přístupnost, použitelnost, sémantika, copywriting, link building
- Monitoring statistik návštěvnosti webové prezentace.
- Vyhodnocení pozicování stránek vyhledávači (v délce trvání cca 2-3 měsíce).
- Zhodnocení účinnosti, aktualizace stanovených cílů.
- Opakování kroků vedoucích k udržení dosažených předních míst ve vyhledávačích.
- Soustavné budování zpětných odkazů (PR) – získávání, výměna, nákup, vnitřní prolinkování, sociální sítě.
Výsledky SEO optimalizace, on-page off-page faktory
- Umístění na předních pozicích vyhledávacích statistik
- Vysoká návštěvnost
- Snadná dostupnost
- Nižší náklady než u klasických reklamních kampaní
- Dlouhodobý účinek