Jakým způsobem se měří úspěšnost e-commerce?
Měření úspěšnosti versus cíle e-commerce projektů
Základem pro měření úspěšnosti jsou přesná data. Děj v prezentacích či e-shopech lze monitorovat pomocí různých nástrojů. Sběr statistických dat z internetových prezentací je díky společnosti Google a dalším jednodušší, neboť existuje velké množství nástrojů, které lze často využít i zdarma. Nejčastějším sledovaným údajem je konverze, konverzní poměr (návštěvník/zákazník) přičemž konverze je u většiny zákazníků sledována u uskutečnění nákupu, dokončení objednávky zákazníkem apod.
V úvahu je třeba brát celkový počet návštěvníků webu, odkud se na něj dostali, kde se v rámci stránek pohybovali, zda nakoupili nebo odešli a zda se vrátili. U neinternetových prezentací je proces obdobný, nejprve se vytvářejí statistická data, například se zapisuje každé kliknutí zákazníka v prezentaci. Následně jsou nasbírané hodnoty vyhodnocovány prostřednictvím řídicích systémů podle přednastavených výstupů.